-->

2013. április 20., szombat

Gondolatok #2

Most nem résszel jövök, amint láthatjátok. Viszont számomra fontos dologról szeretnék beszélni veletek. Igen, beszélni, ami azt jelenti, hogy szeretném, ha eme kis szösszenetre válaszolnátok.
Szóval tegnap kaptam egy elég kemény kritikát. Persze, ezzel nincs is baj, mert rengeteg igazságot véltem felfedezni benne, és az ember csak ezek által tud fejlődni, épülni, stb. Rájöttem bizonyos dolgokra, amiket nagyon elrontottam eme blogban. Szóval már szükségem is volt erre. Viszont volt egy mondat, amin kissé megütköztem. Nem megsértődtem, csupán meg ütköztem. Ez pedig így szólt:
"A lány nem egy összetett karakter, ráadásul az ő részeit és gondolatait enyhe Szent Johanna gimi illat lengte körül. (Csak azt írd le, amit gondolsz, ne pedig azt, amit egyszer már megalkottak.)"
Szóval gondolkodni kezdtem, van-e igazságalapja, és ez lenne tőletek az első számú kérdésem. 
Tudnotok kell, hogy nem olvastam végig a könyvsorozatot. Bár fejet hajtok az írónője előtt, hisz magyar szerző ekkora sikert még nem igazán ért el, de a könyv mégsem igazán az én stílusom. Egyszerűen nem kötött le annyira, mint más könyvek letudnának, de úgy gondolom, ez nem bűn, hisz különbözünk, és minden regényhez kell "ellentábor" is. Persze én soha nem mondtam, hogy a könyv rossz, sőt, Leiner Laurát tehetséges írónőnek gondolom, mégsem értem, hogy kerülhetett történetembe SzJG "illat". 
Itt szeretném nektek megemlíteni, hogy valóban lehetséges, hogy néha más történetekből kerülnek bele kis cafatkák, de ez nem azért van, mert az én fantáziám annyira rossz, vagy mert én másolok! Ember vagyok, és mikor egy könyv magával ragad, akkor a történettel kelek és fekszek, bekúszik akaratlanul is minden porcikámba, és elvarázsol. Biztos veletek is volt már ilyen. És mikor leülök írni, lehet, hogy néhány mondat valakit emlékeztet egy másik könyvre (mert tudtom nélkül beleszövi magát minden mondatomba, legyen szó akár beszédről, akár írásról), de egy az egyben sosem másolnék! Megvannak az ötleteim, szinte már az egész blog története összeállt a fejemben, az összes összegabalyodott szálat már kibogoztam magamban, és a történet alakulását illetően ebbe nem fér bele más- egyébként remek- szerzők gondolatmenete. Ez a blog az enyém. Önző megnyilvánulás lesz, de szerintem jogos: csakis egyes egyedül az enyém. Szóval ha valakinek voltak még ilyesfajta problémái az előző részekkel, akkor szeretnék bocsánatot kérni, és szeretném, ha most itt jelezné.
Igyekszek minden hibát orvosolni, de már most tudom, hogy ez lehetetlen, hisz ember vagyok.
A másik, és ebben teljességgel egyet értettem, hogy a karaktereim jellemtelenek, az egyetlen, akinek talán van személyisége, az Harry, de neki sem a megfelelő. Ez a pont bár vérző az én szívemben, mégis igaz. Úgyhogy majd ezen is próbálok javítani. Nem ígérem, hogy a következő résztől minden tökéletes lesz, de úgy gondolom, egy tizennégy éves gyerek látásmódjába még néha belefér, hogy nem minden reális. 
Kedves Olvasóim! Ennyit szerettem volna mondani csupán! Kérek most mindenkit, hogy írja le személyes véleményét is eme bejegyzés alá, mert érdekel. Fejlődni szeretnék, céljaim vannak. És most nem azt kérem, hogy mindenki dicsérje agyon, hogy visszaépíthessem a most kissé lerombolt nemlétező egómat. Ez arra jó, hogy tudjam, te mit gondolsz, ha már én is leírtam, én mit gondolok, és érzek. Sőt, igazság szerint minden részben ezt teszem, nem tudom mennyire jön ez át soraimon.
Köszönettel: Bius

8 megjegyzés:

  1. Én úgy gondolom, hogy egyedi a te történeted és ahogy írtad csak a tied. Lehet igaz az, hogy a SzJG könyvből lenne valami, de ha lenne is, az nem azt jelenti, hogy szándékosan írod, mert megfogott... igen sok ember van úgy, hogy egy történet, amit olvasott valahogyan belefurakodik az elmédbe akaratodtól függetlenül. Ezzel nem védeni akarlak, hanem igazadat adni ezen a téren, mivel velem is megtörtént már. Igazat megvallva nem olvastam azt a könyvet, lehet azért is ez a véleményem.
    A karakterekről annyit, hogy mindegyiknek vannak sajátosságai. Jobban belegondolva, talán Dominicát kell még egy kicsit csiszolnod, de tudom, hogy megcsinálod és hidd el nem kell sokat.. a történet fokozàsával megtörténik majd, ahogyan többet írsz a szemszögéből.
    Tapasztalan vagyok ezen a téren... lehet sokan gondoljàk majd, hogy mit értek én ehhez, de sok törtènetet olvastam már talán ahhoz, hogy meglegyen ez a véleményem. És még mindig úgy gondolom, hogy 14 èvesen egy ilyet írni elképesztő. Viszont egyre jobb és jobb történet fog kavarogni idővel a fejedben és rengeteg tapasztalattal.
    Nem tudom mit kezdesz ezzel a sokat nem mondó véleménnyel, de próbáltam segíteni.

    Üdv: butterfly x.

    VálaszTörlés
  2. *tapasztalatlan vagyok...
    (bocsi csak gyorsan írtam mobillal)

    VálaszTörlés
  3. Figyelj, mondok én neked valamit, jól összpontosíts soraimra:
    Én hatalmas SzJG rajongó vagyok... És lehet, velem van a baj, ha nem találtam a történeteben SzJG-re hajazó sorokat... Mindegy.
    Én azt mondom, hogy a legerősebb karaktere a gyilkos menedzsernek van.
    Harry furi, mert én most Dark-felhőben úszok, és a kettő között olyan kontraszt van, hogy az valami eszméletlen. Nem azt mondom, hogy rossz. Hanem csak azt, hogy nekem nagyon furcsa, de egyébként, ha egy pillanatra sikerül valahogy leszednem a fejem vetítővásznáról a Dark Harry-t, akkor egyáltalán nem furcsa. Tehát, Harry jelleme se rossz, de még van időd felépíteni.
    Dominica egyéniségét nem tudom hova tenni. Nekem egy szellemre hajaz, bocsánat. De az övét is még van időd építeni.

    Összességében véve egy nagyon jó történet van itt alakulóban, nekem tetszik, egyik kedvencem. Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Szia :)
    Hát őszintén szólva, én nem olvastam a SZJG-t és nem is nagyon tervezem, mivel az én stílusomhoz sem áll nagyon közel (inkább Cassandra Clare könyveit olvasom)
    Szerintem nagyon egyedit alkotsz, és most nem agyon dicsérni szeretnélek, csupán leírom a véleményem, ami igen is pozitív. Engem is megihletnek más történetek, és néha lehet, hogy kerülnek bele hasonló történések, de törekszem az egyediségre.
    Kíváncsi vagyok milyenre fogod kidolgozni Dominica jellemét, bár nekem így is megfelelt, izgatottan várom a történet még jobb folytatását.
    xoxo

    VálaszTörlés
  5. Szia. :) x
    Hát én nem olvstam a SZJG -t, és nem is akarom elolvasni. Egyrészt azért, mert a könyvek távol állnak tőlem, másrészt meg azért, mert valmiért nem szimpatikus. Szerintem a te történeted igenis egyedi. Rengeteg blogot olvastam/olvasok, de a tiéd egyikhez sem hasonlít. Különleges, és ez tökéletessé teszi. Tudom, ez egy hatalmas szó. "Tökéletes." De így van, nem lehet belekötni.
    Szerintem a karaktereiddel sincs semmi baj, hiszen még a történet elején vagy, és még rengeteg idő van kialkítani a jellemüket.
    Minden elismerésem a tiéd, hogy tizennégy évesen ilyen tehetséggel bírsz. Bár veled egykorú vagyok, messze áll tőlem ez a tehetséges írásmód. xx
    Imádom a történeted, és kíváncsian várom a folytatást !!!
    xx

    VálaszTörlés
  6. Szia, lehet, hogy az én véleményem nem sokat ér, mivel ismersz, de ezeket most nem úgy fogom mondani, mintha ismernélek...
    Szóval szerintem nagyon nincs benne semmi Szjg, nem tudom miert mondott ilyet bárki is, valószínűleg nem tudott jobbat mondani...
    Lehet, hogy én nem értek ezekhez, de én akkor szoktam mondani, hogy nincs kidolgozva egy karakter, ha nem valószerű, nem lehet elképzelni olyan élő embert, egyes cselekvései ellent mondanak a személyiségének. De ezek közül egyiket sem tudom elmondani a te könyvedre. Szerintem minden szereplőnek van személyisége, legfeljebb Harry anyját lehetne jobban kidolgozni, de ő végülis nem is nagyon szerepel, csak visszaemlékezésekben...
    Hogy mondjak valami rosszat is, nehogy ártsak az egódnak (:D ) nekem néha a hasonlatokból szokott egy kicsit sok lenni, például Harryt nem nagyon tudom elképzelni, hogy éppen így gondolkozik, de ez a te írásmódod, és amikor először olvastam könyveid, akkor viszont ey tetszett az írásidban a legjobban.
    Szóval csak annyit tudok mondani, hogy írd gyorsan tovább, mert minden egyes rész nagyon jó! :)) <3

    VálaszTörlés
  7. Őszintén megmondom, lehet hogy ez most picit megdöbbentő lesz, de én nem olvastam a Szent Johanna gimit. Valamiért úgy gondoltam, hogy az engem nem kötne le. Igazából olyan lány vagyok inkább, aki a természetfeletti angyalos, vámpíros könyveket bújja éjjel nappal. Mindig amikor megkérdezik, hogy olvastam-e és mondom, hogy nem, mindenki meglepődik. Most nekem kötelező azt elolvasnom, szerinted? Attól még mert ők oda vannak érte, tudom, hogy ez nem az én stílusom. És bocsánat, hogy ezt most ide írtam, de már ki kellett adnom magamból.:)
    Én szerény véleményem szerint, te nagyszerűen fogalmazol. Én is 14 vagyok, de a fogalmazási tudásom a tiéd közelébe sem ér. Eddig igazából egyik részben sem találtam hibát, és ha keresnék sem találnék. Szerintem úgy tökéletes az egész, ahogy van.:)
    És igen, ez a blog csakis a tied, szerintem senki sem tervezte, hogy ellopja! :D xx

    VálaszTörlés
  8. Szia.Nagyon szeretem a blogodat és nem érdemled meg hogy azt mondják hogy valami is koppintva van.Én is nagy Szjg fan vagyok de szerintem ez egy egyedül álló történet ami csak a tiéd és tényleg nagyon szépen fogalmazol:) Így hát vár rád itt egy díj! -->http://theicebutterfly.blogspot.hu/ :*

    VálaszTörlés